Info

Het International Dutch Championship is ontstaan uit OWCup races welke sinds 2013 werden georganiseerd. In 2021 zijn de OW Cupraces opgegaan in het International Dutch Championship, het IDC kampioenschap. Door de klassenstructuur bieden IDC races deelnemers de mogelijkheid om zich te ontwikkelen en door te groeien in de motorrace. Breedtesporters en topsporters ondersteunen elkaar in hun ontwikkeling.
In het International Dutch Championship worden de rijders in twee klassen 600cc en in drie klassen 1000cc ingedeeld. Alle klassen worden gescheiden door klasselimiettijden. Omdat de rijder in verschillende klassen kan rijden ervaart iedere rijder competitie en plezier op haar / zijn eigen niveau. De rondetijden op het TT Circuit Assen in de verschillende klassen variëren van 1.39.0 min. tot 2.10.0 min.

Professionaliteit

Alles wordt professioneel door de IDCracing organisatie georganiseerd. Tijdwaarneming, technische controle, medische aspecten, race-control, baancommissarissen het is allemaal aanwezig bij de IDC races. Jarenlange ervaring met zowel de KNMV Cup als de OWCup hebben ervoor gezorgd dat wij als organisatie weten wat ervoor nodig is om een spannende en sfeervolle competitie te verzorgen.

International Dutch Championship

De klassen waar in 2021 gestart kan worden zijn:

  • Dutch Superbike
  • Dutch Supersport
  • Dutch ProClass 1000
  • Dutch ProClass 600
  • Dutch SportClass 1000

informatie open wegrace cup

IDC racing licentie

Alle aspirant-deelnemers, die nog niet in het bezit zijn van een IDC licentie maar wel van start willen in de International Dutch Championship en die nog niet eerder in bezit zijn geweest van een motorracelicentie, dienen een eendaagse CRT racelicentiecursus te volgen.
De CRT racelicentiecursus wordt op vrijdag 9 april 2021 op het TT circuit Assen georganiseerd.

Mocht je nog geen racelicentiecursus hebben gedaan dan kun je al wel vast een IDC licentie 2021 bij ons aanvragen en een rijnummer kiezen. Natuurlijk wordt de licentie pas uitgereikt als de racelicentiecursus met goed gevolg is afgesloten.

Geluidlimiet

De motoren van alle deelnemers dienen in een perfect technische staat te verkeren en voldoen aan de door het circuit gestelde dynamische geluidlimiet. De deelnemer is hiervoor zelf verantwoordelijk. IDC races worden georganiseerd op type 2 en 3 geluidsdagen waar een dynamische geluidlimiet wordt gehanteerd.

Ervaring laat zien dat het voldoen aan de geldende dynamische geluidlimiet van 101 dBA op type 3 dagen op het TT Circuit Assen niet eenvoudig is.
Op type 2 dagen geldt een statische geluidnorm van 102,9 dBA.
De deelnemer dient serieus aandacht te besteden aan de structurele reductie van zowel het intlaat- als het uitlaatgeluid.
Overschrijding van de geldende geluidlimiet leidt tot diskwalificatie.